איך לבחור פלטפורמת שיווק ב2 צעדים פשוטים?

איך לבחור שיווק דיגיטלי

יש היום המון דרכים ופלטפורמות לשיווק אינטרנטי וכמובן שככל שיורים לכל הכיוונים הסיכוי להיחשף לגולשים גדול יותר.

אך כאשר בעל עסק מוגבל בתקציב ורוצה לנסות לחסוך בהוצאות הדרך הכי נכונה היא לפרסם בפלטפורמה אחת שיותר נכונה לו.

היום נתמקד בשתי הפלטפורמות העיקריות של שיווק דיגיטלי שהן מנועי החיפוש vs רשתות החברתיות.

אז איך אנחנו יודעים איפה כדאי לשווק את העסק?

  1. צריך להבין את השוני של הפלטפורמות.
  2. לפלח את אופי העסק לגורמים ולהבין על איזה שוני הוא עונה.

השוני בין מנועי החיפוש לרשתות החברתיות:​

מנועי חיפוש (לדוגמא גוגל):

מנוע החיפוש מאפשר לנו הגולשים להזין ביטוי או מילת מפתח ולקבל תוצאות שלדעתו הכי קולטות למה שאנחנו מחפשים.

למעשה, מנועי החיפוש באים לענות לגולש על צורך כלשהו.

לרוב על הצורך לקבל אינפורמציה לשאלה או בכלל, למידע מהיר, לחיפוש עבור מידע מהימן (להצדיק איזושהי טענה).

דוגמאות:

  • קבלת אינפורמציה: לדוגמא אינפורמציה רפואית, אינפורמציה משפטית, מידע על תזונה וכו׳..
  • מידע מהיר: כאשר אנו צריכים בעל מקצוע בשל דחיפות גבוהה לדוגמא: אינסטלטור אנו לא נתחיל לחפש בעלי מקצוע ברשתות החברתיות אלא נפנה ישירות לגוגל.
  • חיפוש מידע מהימן: כאשר אנו רוצים לקבל הצדקה (אזכור) ברשת לטענה מסוימת, או אמינות של עסקים.

רשתות חברתיות (לדוגמא פייסבוק, אינסטגרם):

רשתות החברתיות לרוב מונעות מתוכן ויזואלי (תמונות, סרטונים), תוכן שמצטלם טוב ויכול לעורר את החושים שלנו, עסקים שרוצים לשדר תמונות אווירה ולהעביר מסר על ידי תמונות.

דוגמאות:

  • תוכן ויזואלי שיוצר גירוי: לדוגמא: תחום האוכל, תחום קוסמטי (אנו מתרשמים מעבודות ע״י העיניים) אופנה וכו׳..
  • תוכן ויזואלי שמעביר מסר: כשאנחנו רוצים להעביר מסר על ידי תמונה ולא בהכרח התמונה מציגה את השירות לדוגמא: ״תמונה שמציירת לנו חופש״ לא מדובר התמונה של שירותי העסק אך היא בהחלט יכולה להעביר לנו תחושה שהעסק בוחר לשתף.

איך לפלח את העסק?

אוקי, אחרי שהבנו את השוני בין הפלטפורמות.

אנסה לתת דוגמא של פילוח עסק ע״י שאילת 3 שאלות פשוטות.

לדוגמא קוסמטיקאית:

  • שאלה 1: האם אמינות העסק תתבסס על תמונות או אינפורמציה ?

תשובה: תמונות.

  • שאלה 2: האם מדובר בצורך מיידי?

תשובה: צורך קבוע אבל לא מיידי (מקרה חירום).

  • שאלה 3: האם העסק מוכר בשוק יש לו מוניטין?

תשובה: לא.

(מצב זה יכול לעזור להגדלת עוקבים/קהילה ברשתות החברתיות).

לסיכום, לאחר הפילוח, ניתן לראות כי רוב השאלות אכן תואמות את אופי הפרסום של הרשתות החברתיות ולכן אם בעל העסק ירצה לפרסם בפלטפורמה אחת זו הייתה הפלטפורמה המומלצת לו.

קדימה! עכשיו תורך לבדוק לאיזה פלטפורמה העסק שלך מתאים!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט